TILBAGE PÅ SKOLEBÆNKEN
Hos BY+LAND har vi efterhånden opbygget en del erfaring med udvikling af læringsmiljøer i forskellige formater og skalaer. Det afspejler sig på dejligste vis i ugens to nyeste skud på stammen; prækvalifikationer til totalrådgivning på henholdsvis Stensagerskolen i Aarhus og Ørum Skole og Børnehave i Viborg.
Stensagerskolen er en specialskole i Aarhus Kommune for elever med generelle indlæringsvanskeligheder, gennemgribende udviklingsforstyrrelser, autismespektrumforstyrrelser og multible funktionsnedsættelser. Opgaven byder på en central indledende behovsafklarings, hvor fokus er på oplevelsesdimensioner, funktionszoner og flows med fokus på tilgængelighed og sanselighed. Totalrådgiver rum A/S.
I Viborg omfatter rådgivningen hele processen fra program til udførelse ved til- og ombygningen af Ørum Skole og opførelsen af ny Ørum Børnehave og det dertilhørende udendørs læringslandskaber. Totalrådgiver Norconsult-KAAI A/S.
Vi synes, det er spændende og vigtige processer at bidrage til og håber at få muligheden for at følge projekterne til dørs.
Af tidligere projekter med udviklende læringslandskaber kan nævnes blandt andre Børnehaven Karolinelund, Arnbjerg Børnehus, Vester Mariendal Skole – specialskole og Rosenvænget Skole.